Serwis – to serwis internetowy prowadzony pod adresem: https://kolorowykopan.pl/
Administrator – to podmiot, który prowadzi Serwis i odpowiada za jego prawidłowe funkcjonowanie, będący administratorem (danych osobowych) w rozumieniu RODO. Administratorem jest: ABIS AD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kopaniu, pod adresem: Kopań 54A, 76-150 Kopań, NIP: 7773308637, REGON: 369526294, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 717699, której dokumentacja przechowywana jest przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy - Krajowy Rejestr Sądowy, z kapitałem zakładowym w wysokości 640.000,00 złotych, e-mail: kolorowykopan@gmail.com
Użytkownik – to osoba korzystająca z Serwisu lub mediów społecznościowych Administratora.
jakie dane Użytkowników są przetwarzane w związku z korzystaniem z Serwisu i mediów społecznościowych Administratora oraz jakie są zasady przetwarzania tych danych;
kto i na jakich zasadach może przetwarzać dane Użytkowników;
jakie prawa przysługują Użytkownikowi w związku z przetwarzaniem jego danych przez Administratora;
jakie środki ochrony prywatności Użytkowników są stosowane przez Administratora;
w jakich celach w ramach Serwisu wykorzystywane są pliki cookies.
Reguły, o których mowa w niniejszym dokumencie są zgodne z obowiązującym prawem w Polsce, a w szczególności z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej: „RODO”). Pełną treść rozporządzenia można znaleźć na oficjalnej witrynie z tekstami prawa Unii Europejskiej pod adresem: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX:32016R0679
Administrator przetwarza dane osobowe Użytkowników korzystających z mediów społecznościowych Administratora, w serwisie:
- Facebook (https://www.facebook.com/kolorowykopan?locale=pl_PL)
- Instagram (https://www.instagram.com/kolorowykopan/)
- TikTok (https://www.tiktok.com/@kolorowykopan)
podmiot przetwarzający dane: Administrator oraz
w przypadku serwisu Facebook i Instagram: Meta Platforms Ireland Ltd. (adres: 4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Meta Platforms pełni funkcję współadministratora w zakresie danych osobowych użytkowników zawartych w statystykach;
w przypadku serwisu TikTok: TikTok Technology Limited (adres: The Sorting Office, Ropemaker Place, Dublin 2, D02 HD23, Dublin, Irlandia), która pełni funkcję współadministratora w zakresie danych osobowych użytkowników;
zakres danych: podane dane Użytkowników fanpage’a, a także dane podane w wiadomości skierowanej do Administratora (DM w przepadku serwisu Instagram oraz Messenger w przypadku serwisu Facebook, „Wiadomość” w przypadku TikTok), w szczególności imię, nazwisko;
cel przetwarzania: przedstawienie lub ulepszenie oferty, poprawa jakości usług świadczonych przez Administratora, odpowiedź na wiadomość Użytkownika, reakcja na żądanie Użytkownika zgłoszone w wiadomości;
podanie danych osobowych jest konieczne do zrealizowania celów podanych wyżej – niepodanie danych osobowych skutkować będzie brakiem możliwości odpowiedzi lub zareagowania na wiadomość lub żądanie Użytkownika;
podstawa przetwarzania: art. 6 ust. 1 lit. f RODO (uzasadniony interes Administratora);
czas przetwarzania: przez okres realizacji żądania Użytkownika, nie dłużej niż do czasu zgłoszenia sprzeciwu lub do czasu przedawnienia wzajemnych roszczeń stron.
Administrator może przekazywać dane osobowe Użytkowników podmiotom, z którymi współpracuje, np. świadczącym usługi hostingowe, prawne, księgowe.
W przypadku użytkowników korzystających z mediów społecznościowych Administratora, o których mowa w pkt 3, tj. serwisu Instagram i Facebook, dane osobowe są gromadzone przez te serwisy, prowadzone przez Meta Platforms Ireland Ltd.
O prywatności na portalu Facebook przeczytasz tu:
https://www.facebook.com/privacy/policy/?entry_point=data_policy_redirect&entry=0
O prywatności na portalu Instagram przeczytasz tu:
https://privacycenter.instagram.com/policy/?entry_point=ig_help_center_data_policy_redirect
O prywatności na portalu TikTok przeczytasz tu:
https://www.tiktok.com/legal/page/eea/privacy-policy/pl
W przypadkach przewidzianych przez prawo, Administrator może przekazać dane organom państwa.
Dane osobowe Użytkowników będą przetwarzane na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, ale mogą być przetwarzane również poza, jednak wyłącznie w przypadku, gdy dane terytorium oferuje dostateczny poziom bezpieczeństwa ochrony danych osobowych.
Użytkownikowi przysługują następujące uprawnienia:
prawo dostępu do danych osobowych,
prawo do sprostowania danych osobowych,
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
prawo do odwołania zgody na przetwarzanie danych osobowych (jeśli podstawą przetwarzania jest zgoda Użytkownika), przy czym nie ma to wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej odwołaniem,
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania (jeśli podstawą przetwarzania jest uzasadniony interes Administratora),
a także, w przypadkach i na zasadach określonych w RODO:
prawo do żądania usunięcia danych osobowych
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
prawo do przenoszenia danych osobowych.
Użytkownik może realizować swoje uprawnienia zgłaszając odpowiednie żądanie Administratorowi za pośrednictwem poczty elektronicznej lub poczty tradycyjnej, wskazane na wstępie Polityki prywatności.
Korzystanie z Serwisu zabezpieczone jest bezpiecznym połączeniem SSL. Oznacza to, że przesyłane dane są szyfrowane i w ten sposób chronione przed odczytaniem przez osoby trzecie.
Administrator dokłada szczególnej staranności, by dane przetwarzane były zgodnie z prawem i z poszanowaniem zakresu zgody wyrażonej przez Użytkownika.
Fizyczne bezpieczeństwo jest zapewnione przez szereg rozwiązań technicznych i organizacyjnych wdrożonych przez podmiot, który udostępnia Serwis w internecie.
W związku z funkcjonowaniem Serwisu wykorzystywany jest mechanizm cookies. Oznacza to, że w urządzeniu Użytkownika serwery mogą zapisywać dane informatyczne (pliki cookies), w postaci niewielkich plików tekstowych. Dane te mogą być odczytywane przez serwery przy każdym połączeniu z tego urządzenia.
Serwis wykorzystuje plików cookies związane z prawidłowym funkcjonowaniem Serwisu, które muszą być w użyciu, aby Użytkownik skorzystał z Serwisu oraz by wszystkie funkcje Serwisu działały poprawnie (np. aby Serwis był poprawnie wyświetlany na urządzeniu Użytkownika).
Opcja zapisywania i przechowywania plików cookies jest domyślnie włączona w przeglądarkach internetowych. Brak zmiany powyższych ustawień oznaczać będzie możliwość zapisywania plików cookies w urządzeniu Użytkownika i uzyskiwania przez serwery dostępu do nich.
Ustawienia plików cookies mogą zostać w każdym czasie zmienione, tak by zablokować automatyczne zapisywanie plików cookies lub by Użytkownik był za każdym razem informowany o ich zapisaniu. Użytkownik może również usuwać pliki cookies. Szczegółowe informacje dostępne są w ustawieniach przeglądarki internetowej.
Korzystanie z witryny wiąże się również z zapisywaniem przez serwer danych pomocniczych służących do funkcjonowania Serwisu: adres IP Użytkownika, data i godzina, informacje o wersji przeglądarki internetowej oraz systemie operacyjnym Użytkownika. Dane te są zapisywane w logach serwera i są dostępne wyłącznie dla administratora serwera. Zawartość tych danych nie służy do identyfikacji konkretnego Użytkownika.
Kontakt z Administratorem w sprawach związanych z ochroną prywatności, w tym w celu realizacji uprawnień Użytkowników, możliwy jest pod adresem: Kopań 54A, 76-150 Kopań, e-mail: kolorowykopan@gmail.com
W przypadku pytań lub wątpliwości związanych z przetwarzaniem danych zapraszamy do zgłaszania swoich zastrzeżeń Administratorowi Serwisu.
W każdej sytuacji Użytkownik może złożyć skargę związaną z przetwarzaniem danych do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Użyte w niniejszym dokumencie terminy mają następujące znaczenie:
Regulamin – niniejszy dokument,
Ośrodek – Ośrodek Wypoczynkowy „Kolorowy Kopań”, znajdujący się pod adresem: Kopań 54a, 76-150 Kopań,
Obiekt – domek całoroczny będący przedmiotem najmu na podstawie Umowy, znajdujący się na terenie Ośrodka,
Wynajmujący – ABIS AD Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Kopaniu, pod adresem: Kopań 54A, 76-150 Kopań, NIP: 7773308637, REGON: 369526294, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem: 717699, której dokumentacja przechowywana jest przez Sąd Rejonowy Poznań-Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu Wydział VIII Gospodarczy - Krajowy Rejestr Sądowy, z kapitałem zakładowym w wysokości 640.000,00 złotych, będąca właścicielem Ośrodka, która zawiera Umowę z Najemcą,
Najemca – osoba zawierająca Umowę z Wynajmującym,
Goście – Najemca i inne osoby korzystające z Obiektu na podstawie Umowy wskazane Wynajmującemu przez Najemcę najpóźniej w momencie rozpoczęcia najmu,
Strony – Wynajmujący i Najemca,
Umowa – umowa najmu zawarta pomiędzy Wynajmującym i Najemcą na czas określony, której przedmiotem jest korzystanie przez Gości z Obiektu.
Przedmiotem Regulaminu jest określenie zasad korzystania z Ośrodka i Obiektu przez Gości, a także wzajemnych praw i obowiązków Stron.
Postanowień rozdziału II i III (z wyjątkiem rozdziału III ust. 5-7) nie stosuje się w przypadku rezerwacji za pośrednictwem zewnętrznych portali np. Booking.com. W takiej sytuacji obowiązują zasady rezerwacji i płatności określone na ww. portalach.
Osoba zainteresowana najmem Obiektu może dokonać wstępnej rezerwacji telefonicznie pod nr tel. 604 951 481, SMS oraz przez aplikację Messenger. Szczegółowe informacje kontaktowe znajdują się tu: Kontakt.
Możliwość wstępnej rezerwacji zależy od dostępności Obiektu. W określony powyżej sposób Strony ustalą w szczególności termin najmu. Strony mogą też ustalić konkretny Obiekt będący przedmiotem najmu. W braku ustaleń określonych w poprzednim zdaniu, Wynajmujący samodzielnie wskaże obiekt będący przedmiotem najmu, co może nastąpić po przyjeździe Gości.
Po dokonaniu wstępnej rezerwacji, o której mowa w ust. 1 i 2, osoba zainteresowana najmem Obiektu jest zobowiązana zapoznać się z Regulaminem, który jest dostępny na stronie internetowej Ośrodka: kolorowykopan.pl oraz w Obiekcie.
Najemcą może być wyłącznie osoba pełnoletnia.
Warunkiem zawarcia Umowy jest wpłata przez Najemcę zadatku w wysokości 30% opłaty, o której mowa w rozdziale III ust. 1, najpóźniej następnego dnia po dokonaniu wstępnej rezerwacji. Zadatek jest zaliczany na poczet ww. opłaty. Brak zapłaty zadatku w wymaganej kwocie oznacza, że nie dochodzi do zawarcia Umowy.
Zadatek może zostać wpłacony na rachunek bankowy Wynajmującego nr 33 1020 4900 0000 8502 3237 6701 albo z wykorzystaniem płatności Blik – przelew na nr tel. 600 510 144.
Jeśli po zapłacie zadatku Najemca odwoła rezerwację lub Goście nie pojawią się w Obiekcie, Wynajmujący będzie mógł odstąpić od Umowy i zachować otrzymany zadatek. Odstąpienie od Umowy oznacza, że Umowa jest traktowana jakby nie została zawarta i Wynajmujący może swobodnie dysponować Obiektem, który miał być przedmiotem najmu.
W przypadku chęci przedłużenia najmu, Najemca powinien niezwłocznie zwrócić się w tym zakresie do Wynajmującego. Wynajmujący może wyrazić zgodę na przedłużenie najmu, w zależności od dostępności Obiektu.
Po wpłacie zadatku, Najemca nie może dokonać zmiany terminu najmu.
Za korzystanie z Obiektu i terenu Ośrodka przez Najemcę oraz osoby z nim przebywające (Gości), Wynajmującemu przysługuje opłata za cały okres najmu określony w Umowie. Opłata naliczana jest za każdy dzień najmu i dotyczy najmu całego Obiektu, niezależnie od liczby osób w nim przebywających, z zastrzeżeniem rozdziału IV ust. 3. Skrócenie pobytu przez Gości (późniejszy przyjazd lub wcześniejszy wyjazd) nie ma wpływu na zmniejszenie wysokości opłaty.
Najemca zobowiązuje się zapłacić całą opłatę za najem przed przyjazdem, na rachunek bankowy Wynajmującego nr 33 1020 4900 0000 8502 3237 6701 albo w dniu przyjazdu gotówką albo z wykorzystaniem płatności Blik – przelew na nr tel. 600 510 144. Wynajmujący nie przyjmuje płatności kartą.
Wynajmujący nie pobiera dodatkowych opłat za zużycie mediów tj. wody i gazu, a także prądu, jeśli dobowe zużycie wynosi do 20 kWh w okresie najmu od września do maja oraz do 10 kWh w okresie najmu od czerwca do sierpnia. W przypadku przekroczenia ww. limitu, Najemca jest zobowiązany do zapłaty Wynajmującemu dodatkowej opłaty, zgodnie z cenami ustalonymi przez Energa S.A. za każdą zużytą kWh ponad limit. Szczegółowy cennik znajduje się tu: Cennik.
Zużycie prądu zostanie określone na podstawie wskazań licznika znajdującego się w Obiekcie. Opłatę za zużycie ponad limit określony w ust. 3, Najemca zobowiązany jest dokonać w dniu wyjazdu gotówką albo z wykorzystaniem płatności Blik – przelew na nr tel. 600 510 144.
Niezależnie od opłat określonych w poprzednich ustępach, Najemca zobowiązuje się do zapłaty, w sposób wskazany w ust. 4, najpóźniej w dniu przyjazdu kaucji w kwocie 500,00 zł, chyba że przed zawarciem Umowy Wynajmujący wskaże inną kwotę. Zapłata kaucji jest warunkiem wydania Najemcy kluczy do Obiektu. Kaucja stanowić będzie zabezpieczenie ewentualnych roszczeń Wynajmującego powstałych w związku z Umową i korzystaniem z Obiektu oraz Ośrodka przez Gości. Wynajmujący może dokonać potrącenia z kaucji wszelkich roszczeń pieniężnych przysługujących mu wobec Najemcy na dzień zwrotu Obiektu, a w szczególności z tytułu naprawienia szkód wyrządzonych przez Gości w Obiekcie. Kaucja zostanie rozliczona w dniu zakończenia najmu, chyba że w Obiekcie powstały szkody, za które Najemca odpowiada.
Najemca, zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Darłowie, jest zobowiązany do uiszczenia, w sposób określony w ust. 2, opłaty miejscowej za każdą rozpoczętą dobę pobytu, która będzie pobierana przez Wynajmującego. Opłata jest uiszczana za każdego Gościa, a jej wysokość została wskazana tu: Cennik.
W przypadku zgubienia klucza do Obiektu Najemca zobowiązany jest do zapłaty Wynajmującemu dodatkowej opłaty w wysokości 50,00 zł.
Przedmiotem najmu jest Obiekt składający się z dwóch sypialni, salonu, łazienki i kuchni wraz z pełnym wyposażeniem.
Okres pobytu rozpoczyna się o godz. 16:00 w dniu przyjazdu Gości (dniu, od którego rozpoczyna się najem) do godz. 10:00 w dniu wyjazdu Gości (dniu zakończenia najmu zgodnie z Umową). W przypadku, gdy przyjazd Najemcy ma nastąpić po godz. 16:00, Najemca zobowiązany jest zawiadomić Wynajmującego o późniejszej godzinie przyjazdu najpóźniej do godz. 16:00 w dniu przyjazdu. W przypadku braku przyjazdu Najemcy do godz. 16:00 i braku wcześniejszego poinformowania Wynajmującego przez Najemcę o późniejszym przyjeździe, zastosowanie znajduje postanowienie rozdziału II ust. 7 (Wynajmujący może odstąpić od Umowy i zachować otrzymany zadatek).
W Obiekcie może przebywać maksymalnie 7 osób, z zastrzeżeniem, że w przypadku siódmej osoby obowiązuje dopłata w wysokości 50 zł za każdy dzień pobytu tej osoby.
Miejsce parkingowe znajduje się przy Ośrodku (przy drodze dojazdowej). Wynajmujący zapewnia jedno miejsce parkingowe na każdy Obiekt. Dopuszczalne jest parkowanie pojazdów wyłącznie w miejscach wyznaczonych przez Wynajmującego. Parking nie jest strzeżony ani monitorowany. Za pozostawione na nim pojazdy oraz przedmioty w nich się znajdujące odpowiadają Goście.
Obiekt wyposażony jest w klimatyzację, ogrzewanie podłogowe i balię z hydromasażem znajdującą się na tarasie każdego Obiektu, a także w zewnętrzny grill.
Goście mogą korzystać, w ramach najmu, także z placu zabaw (zgodnie z rozdziałem VII) oraz innych ogólnodostępnych części na terenie Ośrodka.
Wynajmujący informuje, że na terenie Ośrodka oprócz Obiektu znajdują się także inne domki, z których będą korzystać osoby trzecie.
Teren Ośrodka jest ogrodzony, przy czym nie jest monitorowany ani objęty ochroną.
W Obiekcie znajduje się zamykana na klucz skrytka (która nie jest sejfem). Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za kosztowności wniesione przez Gości lub pozostawione na terenie Ośrodka.
Wynajmujący może udostępnić Gościom inne wyposażenie lub urządzenia niż przewidziane w Regulaminie. Goście będą mogli z nich korzystać, zgodnie z przeznaczeniem i w miarę dostępności. Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za brak dostępności określonego wyposażenia czy urządzeń oraz ich ewentualną niezgodność z oczekiwaniami Gości.
Najemca zobowiązany jest:
zapewnić, by na terenie Ośrodka przebywali wyłącznie Goście wskazani przez niego Wynajmującemu przy rozpoczęciu najmu, z zastrzeżeniem ust. 2 lit. a,
korzystać z Obiektu i jego wyposażenia wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem, a także z poszanowaniem praw i dóbr osobistych osób przebywających w innych domkach na terenie Ośrodka,
utrzymywać Obiekt w czystości i porządku przez cały okres najmu,
przestrzegać postanowień Regulaminu oraz ewentualnych odrębnych instrukcji (w szczególności instrukcji związanych z korzystaniem z wyposażenia czy urządzeń) znajdujących się w Obiekcie lub na terenie Ośrodka,
przestrzegać ciszy nocnej obowiązującej w godz. 22:00 – 7:00,
sprawować należytą opiekę nad małoletnimi Gośćmi,
w przypadku opuszczania Obiektu – zamykać go na klucz, zamknąć okna oraz wyłączyć przed wyjściem światło i zbędne urządzenia elektryczne,
segregować śmieci na poszczególne frakcje, zgodnie z instrukcją dostępną w Obiekcie,
każdorazowo wyczyścić grill po jego użyciu, w tym wyrzucić popiół (po jego ostygnięciu) w miejscu do tego przeznaczonym,
niezwłocznie informować Wynajmującego o wszelkich awariach występujących w Obiekcie lub na terenie Ośrodka,
udostępnić Obiekt Wynajmującemu, osobom przez niego wskazanym lub stosownym służbom w razie wystąpienia zdarzeń (np. awarii) powodujących szkodę lub grożących powstaniem szkody,
wydać Wynajmującemu Obiekt:
w stanie czystym i uporządkowanym – wszystkie sprzęty i meble powinny znajdować się w miejscach, w których były umieszczone przy wydaniu Obiektu Najemcy, Najemca zobowiązany jest też w szczególności pozostawić umyte naczynia i sprzęty kuchenne,
w stanie kompletnym i niepogorszonym (z uwzględnieniem normalnego zużycia),
po opróżnieniu ze wszystkich przedmiotów wniesionych do niego przez Gości – pod rygorem usunięcia ich i przechowywania na koszt Najemcy,
w ostatnim dniu najmu do godz. 10:00 – w przypadku późniejszego wydania Obiektu Najemca będzie zobowiązany do zapłaty kary umownej w wysokości równej opłacie za kolejny dzień najmu,
naprawić wszelkie szkody wynikające z pogorszenia Obiektu ponad przeciętną miarę, w szczególności na skutek niewłaściwego korzystania z Obiektu lub jego wyposażenia (w tym korzystania niezgodnego z postanowieniami Regulaminu).
Zabrania się:
udostępniania Obiektu osobom trzecim niebędącym Gośćmi, z zastrzeżeniem, że czasowo – za zgodą Wynajmującego – mogą przebywać w nim osoby odwiedzające Gości, przy czym bez możliwości noclegu,
przebywania w Obiekcie, w szczególności nocowania większej liczby osób niż wskazana w rozdziale IV ust. 3,
przebywania w Obiekcie i na terenie Ośrodka zwierząt,
ze względu na drewnianą konstrukcję – stosowania urządzeń mogących stanowić zagrożenie pożarowe, w szczególności palenia świec czy stosowania palników gazowych lub urządzeń grzewczych, które nie stanowią wyposażenia Obiektu,
palenia w Obiekcie tytoniu, używania papierosów elektronicznych, waporyzatorów itp. – w przypadku naruszenia tego zakazu Najemca będzie zobowiązany do uiszczenia opłaty za ozonowanie Obiektu w kwocie co najmniej 300 zł,
przyjmowania na terenie Ośrodka środków odurzających,
samodzielnej zmiany ustawień lub wyłączania pieca w Obiekcie przez Gości – w przypadku konieczności dokonania takich czynności, Najemca zobowiązuje się niezwłocznie poinformować o tym Wynajmującego,
smażenia w Obiekcie ryb lub przyrządzania innych potraw wydzielających intensywne zapachy,
urządzania w Obiekcie wieczorów panieńskich, kawalerskich, imprez lub innych wydarzeń, które mogą czynić uciążliwym korzystanie z innych domków na terenie Ośrodka,
dokonywania jakichkolwiek trwałych zmian w Obiekcie,
korzystania z grilla i podobnych urządzeń wewnątrz Obiektu,
zaśmiecania terenu Ośrodka,
niszczenia lub uszkadzania roślin i części wspólnych na terenie Ośrodka,
palenia ognisk oraz używania materiałów pirotechnicznych.
Najemca zobowiązuje się do zapewnienia, że wszyscy Goście i osoby, o których mowa w rozdziale V ust. 2 lit. a, będą przestrzegać postanowień Regulaminu. Za zachowanie tych osób Najemca odpowiada jak za własne działania lub zaniechania.
Najemca ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody powstałe w Obiekcie lub na terenie Ośrodka, z przyczyn leżących po jego stronie lub Gości, a w szczególności powstałe na skutek niewłaściwego korzystania z Obiektu lub jego wyposażenia.
Odpowiedzialność za osoby niepełnoletnie, w tym za szkody przez nie wyrządzone, ponoszą ich rodzice lub opiekunowie oraz Najemca. Osoby te zobowiązane są do sprawowania nad niepełnoletnimi należytego nadzoru i zapewnienie im bezpieczeństwa.
Najemca odpowiada za wszelkie rzeczy znajdujące się na terenie Ośrodka, wniesione przez Gości.
Naprawienie szkód, o których mowa w ust. 2, nastąpi na koszt Najemcy. W zakresie, w jakim koszty te nie będą potrącone z kaucji, Najemca zobowiązany jest zwrócić je Wynajmującemu niezwłocznie na jego żądanie.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności z tytułu szkód poniesionych przez Najemcę oraz inne podmioty, które znajdować się będą na terenie Ośrodka w czasie trwania Umowy, chyba że szkoda powstała z winy Wynajmującego.
Wynajmujący może wypowiedzieć Umowę w dowolnej formie ze skutkiem natychmiastowym w przypadku gdy:
Najemca korzysta z Obiektu lub jego wyposażenia lub z terenu Ośrodka w sposób niezgodny z Umową, ich przeznaczeniem lub instrukcjami Wynajmującego, lub powoduje nadmierne jego zniszczenie, przekraczające zużycie wynikające z prawidłowego używania i pomimo uprzedniego wezwania przez Wynajmującego do zaprzestania określonych naruszeń w wyznaczonym terminie, nie zaprzestał tych naruszeń,
Najemca narusza postanowienia Regulaminu, w tym w szczególności dotyczące przestrzegania ciszy nocnej lub narusza zasady współżycia społecznego, czyniąc uciążliwym korzystanie z innych domków na terenie Ośrodka i pomimo uprzedniego wezwania przez Wynajmującego do zaprzestania określonych naruszeń w wyznaczonym terminie, nie zaprzestał tych naruszeń.
W przypadku wypowiedzenia Umowy przez Wynajmującego z przyczyn określonych w poprzednim ustępie, Najemca zobowiązany będzie do zapłaty kary umownej w wysokości stanowiącej różnicę pomiędzy opłatą wynikającą z Umowy a opłatą należną Wynajmującemu do czasu wypowiedzenia Umowy. Ww. kara zostanie potrącona z opłaty uiszczonej przez Najemcę, na co wyraża on zgodę.
Wynajmujący jest uprawniony do dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość kar umownych przewidzianych w Regulaminie.
Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za skutki działania Siły Wyższej. Za Siłę Wyższą uznaje się zdarzenie będące poza kontrolą Wynajmującego, które powoduje, że wykonanie zobowiązań jest niemożliwe lub że może być uznane za niemożliwe ze względu na występujące okoliczności. Siłę Wyższą stanowią w szczególności: niekorzystne warunki atmosferyczne, w tym burze, obfite opady deszczu, intensywny wiatr, pożar, powódź, awarie lub zakłócenia pracy urządzeń dostarczających energię elektryczną, ciepło, światło, internet, tv, pandemie czy epidemie oraz ograniczenia wprowadzone z ich powodu, działania wojenne lub działania władz państwowych lub samorządowych w zakresie formułowania polityki, praw i przepisów mających wpływ na wykonanie zobowiązań, w tym stany wyjątkowe wprowadzone w szczególności w związku z zagrożeniem wojną.
Na zadaszonym tarasie Obiektu znajduje się balia ogrzewana gazem. Wynajmujący nie pobiera dodatkowych opłat za korzystanie z balii.
Goście mogą korzystać z balii bez limitów czasowych przez całą dobę, z zastrzeżeniem, że zobowiązani są zachować ciszę nocną.
Goście są zobowiązani do korzystania z balii wyłącznie zgodnie z jej przeznaczeniem, stosując się do instrukcji lub poleceń Wynajmującego (w tym do instrukcji umieszczonej w Obiekcie), a także przestrzegając postanowień Regulaminu. Korzystanie z balii odbywa się na własną odpowiedzialność Gości.
Z balii mogą korzystać osoby pełnoletnie, a osoby niepełnoletnie od 4. roku życia wyłącznie pod stałą opieką osoby dorosłej i na jej odpowiedzialność. Zabronione jest korzystanie z balii przez dzieci do lat 4 oraz pozostawianie w balii osób niepełnoletnich bez opieki.
Zaleca się konsultację lekarską w celu ustalenia, czy istnieją przeciwwskazania do korzystania z balii.
Z balii mogą korzystać wyłącznie osoby, których stan zdrowia i wiek na to pozwala. Z balii nie mogą korzystać w szczególności osoby ze schorzeniami układu krążenia (choroby serca, nadciśnienie itp.), chorobami tarczycy lub reumatologicznymi, cierpiące na klaustrofobię, epilepsję, nowotwory, infekcje różnego pochodzenia, astmę, a także kobiety w ciąży. Z balii nie powinny korzystać osoby będące bezpośrednio po intensywnym treningu, wzmożonym wysiłku fizycznym lub psychicznym, na czczo lub po zbyt obfitym posiłku (z balii zaleca się korzystać co najmniej 1-2 godz. po posiłku).
Wynajmujący informuje, że przebywanie w rozgrzanej balii przez dłuższy czas powoduje wzrost temperatury ciała, co może być niebezpieczne dla zdrowia.
Osoby korzystające z balii powinny zachować ostrożność w czasie korzystania z balii i natychmiast ją opuścić w przypadku jakichkolwiek dolegliwości, osłabienia lub dyskomfortu. Zaleca się korzystanie z balii w obecności innej osoby, która mogłaby udzielić pomocy, jeśli okaże się to konieczne.
Z uwagi na temperaturę wody znajdującej się w balii, należy korzystać z niej jednorazowo nie dłużej niż 10 minut. Po wyjściu z balii tętno może być podwyższone. Po każdym wyjściu z balii zaleca się schłodzenie ciała chłodną wodą. Przed ubraniem się przez chwilę należy odpocząć, aby tętno powróciło do normy. Zaleca się także napicie się wody w celu przywrócenia równowagi płynów w organizmie. Przed kolejnym wejściem do balii należy odpocząć 10-15 minut.
Balia, jej otoczenie i schodki do niej mogą być śliskie – należy zachować ostrożność przy poruszaniu się.
Przed skorzystaniem z balii należy wziąć kąpiel z użyciem mydła, w celu usunięcia z wszelkich kosmetyków i zanieczyszczeń.
Zabrania się:
korzystania z balii przez dzieci do 4 lat albo niepełnoletnie bez opieki osoby dorosłej, a także przez osoby, w przypadku których istnieją jakiekolwiek przeciwwskazania zdrowotne,
dotykania elementów pieca znajdujących się przy balii – może to prowadzić do poparzenia,
niszczenia lub uszkadzania balii,
samodzielnej zmiany ustawień balii, w szczególności regulacji pieca – do wykonania tych czynności upoważniony jest wyłącznie Wynajmujący,
korzystania z balii po użyciu kosmetyków, w szczególności balsamów, olejków itp.,
korzystania z balii w stanie po spożyciu alkoholu, substancji psychoaktywnych, silnie działających leków itp.,
wrzucenia lub wlewania do balii jakichkolwiek substancji, w szczególności kosmetyków – może to doprowadzić do uszkodzenia urządzenia, koszt usunięcia szkody (w szczególności związanej z uszkodzeniem czy zapchaniem filtra) ponosi Najemca,
spania w balii,
korzystania z balii w innym ubraniu niż bawełniany kostium/ strój kąpielowy, a także wchodzenia do niej w obuwiu,
korzystania z balii w biżuterii lub posiadając inne metalowe przedmioty – może to skutkować poparzeniem,
przebywania w balii w okularach lub szkłach kontaktowych,
wykonywania w balii zabiegów kosmetycznych,
wnoszenia i spożywania w balii oraz w jej bezpośrednim sąsiedztwie jedzenia i napojów, w szczególności alkoholowych, a także palenia tytoniu i papierosów elektronicznych lub spożywania innych substancji,
wnoszenia do balii jakichkolwiek przedmiotów, w szczególności szklanych, ceramicznych, ostrych, metalowych,
hałasowania, w tym głośnego prowadzenia rozmów w balii oraz w jej bezpośrednim sąsiedztwie, a także jakichkolwiek nieobyczajnych zachowań lub uznanych powszechnie za nieprzyzwoite lub obraźliwe.
W przypadku awarii balii lub wątpliwości związanych z korzystaniem z niej, Najemca jest zobowiązany zwrócić się w tym zakresie niezwłocznie do Wynajmującego, z zastrzeżeniem, że takie zapytanie nie może dotyczyć kwestii zdrowotnych, które są wyłącznie po stronie Gości.
Na terenie Ośrodka znajduje się plac zabaw, z którego mogą bezpłatnie korzystać Goście.
Plac zabaw jest przeznaczony dla dzieci w wieku od 3 lat do 12 lat, przy czym korzystanie z określonych elementów jego wyposażenia powinno być dostosowane do wieku dziecka.
Z placu zabaw mogą korzystać dzieci wyłącznie pod opieką osoby dorosłej, która ponosi za nie pełną odpowiedzialność. Wynajmujący nie zapewnia opieki dla dzieci.
Z wszelkich elementów dostępnych na placu zabaw należy korzystać zgodnie z przeznaczeniem i zachowując porządek.
Na terenie placu zabaw zabrania się:
niszczenia urządzeń zabawowych,
wchodzenia na górne elementy konstrukcji,
zaśmiecania terenu,
korzystania z huśtawek przez więcej niż jedno dziecko (na jedno miejsce),
spożywania alkoholu, palenia tytoniu, używania papierosów elektronicznych itp.,
wnoszenia lub pozostawienia przedmiotów, które mogą być niebezpieczne.
Z placu zabaw należy korzystać z poszanowaniem spokoju innych osób przebywających na terenie Ośrodka oraz ciszy nocnej.
Wynajmujący jest administratorem danych osobowych:
w postaci imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail, numeru tel., numeru rachunku bankowego (w przypadku płatności z wykorzystaniem tego rachunku), które zostały wskazane przez Najemcę. Przetwarzanie tych danych jest niezbędne do zawarcia i wykonania Umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). Podanie tych danych osobowych jest warunkiem umownym, a brak ich podania skutkuje niemożnością zawarcia Umowy. Będą one przechowywane przez okres niezbędny do wykonania Umowy, a po jej wygaśnięciu - do czasu upływu terminu przedawnienia ewentualnych wzajemnych roszczeń Stron;
w postaci imienia i nazwiska, adresu zamieszkania oraz wizerunku Najemcy wskazanego w okazanym Wynajmującemu dokumencie tożsamości. Przetwarzanie tych danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) tj. na potrzeby pobrania i odprowadzenia opłaty miejscowej, zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej w Darłowie, a brak ich podania skutkuje niemożnością zawarcia Umowy. Będą one przetwarzane przez czas okazania dokumentu tożsamości (wizerunek), a pozostałe dane osobowe – do upływu przedawnienia zobowiązań z tytułu opłaty miejscowej;
osób składających do Wynajmującego reklamacje w związku z Umową lub dotyczące Ośrodka lub Obiektu w postaci imienia i nazwiska oraz danych kontaktowych (adres korespondencyjny, adres e-mail) wskazanych w treści reklamacji przez jej autora. Przetwarzanie tych danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) oraz jest warunkiem rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację. Brak podania tych danych osobowych skutkuje niemożnością rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację. Dane te będą przechowywane przez okres niezbędny do rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi na reklamację, a po tym czasie - do momentu upływu terminu przedawnienia ewentualnych wzajemnych roszczeń Stron.
Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, mogą być przekazywane lub powierzane do przetwarzania podmiotom, z którymi współpracuje Wynajmujący np. świadczącym usługi księgowe.
Dane osobowe, o których mowa w ust. 1, nie są poddane profilowaniu i mogą być przetwarzane na terytorium Europejskiego Obszaru Gospodarczego, ale również poza, jednak wyłącznie w przypadku, gdy dane terytorium oferuje dostateczny poziom bezpieczeństwa ochrony danych osobowych.
Osoby, których dane są przetwarzane przez Organizatora jako administratora, mają prawo do żądania od Organizatora dostępu do swoich danych osobowych i ich sprostowania, a w przypadkach i na zasadach określonych w RODO także prawo do:
Osoby, których dane są przetwarzane przez Organizatora jako administratora, mają prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie znajdują zastosowanie przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności Kodeksu cywilnego.
Regulamin obowiązuje od dnia 01.06.2025 r.
Adres:
Kopań 54a, 76-150